OSALLISTUJIA KAIVATAAN TUTKIMUKSEEN SUOMESSA (RESEARCH IN FINLAND)

Hei,

Etsimme osallistujia yhteispohjoismaiseen tieteelliseen tutkimukseen, jossa tutkitaan lasten kielen oppimista oppimispelien avulla. Tampereen yliopistossa ja Aalto-yliopistossa tutkitaan pelisovelluksia, joilla voi harjoitella vierasta kieltä tai matematiikkaa. Tämä tutkimus on jatkoa vuonna 2016 alkaneelle lasten digitaalisen oppimisen tutkimukselle, jossa on aiemmin tutkittu mm. lasten englannin kielen oppimista äänipohjaisten sovellusten avulla.

Tutkimuksen mittaukset tapahtuvat Helsingissä.

Kutsumme mukaan tutkimukseen ekaluokkalaisia ja esikoulussa olevia lapsia, joiden äidinkieli on suomi, ja jotka eivät vielä puhu sujuvasti ruotsia tai englantia.
Osa lapsista pelaa kielenoppimispeliä ja osa puolestaan pelaa DragonBox Numbers -matematiikkapeliä.

Pyydämme kiinnostuneita ottamaan yhteyttä sähköpostitse: anna.2.smolander@tuni.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan!